Firma lobuese letër për heqjen “Non Grata” të Berishës: Edhe për çështjen Doshi vs Blinken, vendimi është përfundimtar, duhet firma e Rubios!

11 Maj 2025, 09:44 / POLITIKË ALFA PRESS

Firma lobuese letër për heqjen “Non Grata” të

Heqja e “Non Grata” për kryetarin e opozitës Sali Berisha, nuk është një çështje që bëhet me letra për kërkimin e një vize, por sipas asaj që vetë kompania lobuese shkruan, është në diskrecionin e sekretarit amerikan të shtetit.

Gjithë debati u bë nëse do të kishte një vendim të administratës Trump për të rishikuar këtë vendim përpara zgjedhjeve, por në letër, merren në konsideratë edhe tre çështje të mëparshme, një prej të cilave është edhe ajo e dezinjimit të politikanit Tom Doshi si “Non Grata” në SHBA dhe çështjes që ai hapi atje për të prishur vendimin, duke pasur një vendim gjykate që nuk mund të ndodhë asgjë.

Faleminderit për kohën tuaj sot. Na kërkuat të hulumtojmë dhe të sqarojmë aspektet unike rreth programit të sanksioneve për viza sipas Seksionit 7031 që do ta pengonte Presidentin Sali Berisha të dërgonte thjesht një letër aplikimi për përjashtim.

Seksioni 7031(c) është një proces tërësisht politik. Ligji FORPA nuk krijoi ndonjë proces për përjashtim, aplikim për përjashtim, apo të drejtë apelimi. Përkundrazi, ai i dha Sekretarit të Shtetit diskrecion të plotë për të caktuar një individ ose për të anuluar ose revokuar atë caktim. Gjithashtu i dha Sekretarit diskrecion të vetëm për të përjashtuar sanksionin "nëse Sekretari përcakton që përjashtimi do të shërbente një interes kombëtar të rëndësishëm ose që rrethanat që e bënë individin të papërshtatshëm kanë ndryshuar ndjeshëm."

Rishikimi ose përjashtimi mund të ndodhë përmes shqyrtimit të brendshëm, rishqyrtimit politik, ose një ndryshimi në politikën e administratës. Individët e sanksionuar ose përfaqësuesit e tyre mund t'i paraqesin informacion kundërshtues Departamentit të Shtetit ose të lobojnë për revokim, por vendimi përfundimtar është tërësisht diskrecional.

As ligji dhe as jurisprudenca nuk njohin ndonjë rrugë tjetër për ankimim. Në çështjen Bautista-Rosario v. Mnuchin, Gjykata e Qarkut të DC-së gjeti që as Seksioni 7031(c) dhe as ndonjë statut tjetër nuk autorizon rishikim gjyqësor të vendimeve të tilla. Në mungesë të një autorizimi të tillë, "rishikimi gjyqësor i përjashtimit të një të huaji është ... i paarritshëm." Një gjykatë tjetër, në çështjen Rahmani v. Yellen, gjithashtu gjeti që “nuk është në juridiksionin e ndonjë gjykate ... të rishikojë përcaktimin e degës politike të Qeverisë për të përjashtuar një të huaj.” Në një rast tjetër Doshi v. Blinken, gjykata përsëriti se vendimi është përfundimtar sepse agjencia ka përfunduar procesin e saj të marrjes së vendimeve.

Nëse ka ndonjë shkelje të të drejtave procedurale, ato mbeten brenda kufijve të diskrecionit të Departamentit sipas Aktit të Procedurave Administrative. Por këto raste theksojnë se vetëm Sekretari mund të shtojë ose heqë dikë nga lista e Seksionit 7031(c).

Këtu, rasti për heqjen e Presidentit Berisha është i fortë për arsye që janë të qarta: Ai është një aleat i fortë amerikan dhe përfshirja e tij në listë ishte motivuar tërësisht politikisht nga administrata e mëparshme. Zgjedhjet e afërta shqiptare dhe nevoja për Presidentin Berisha që të bëjë fushatë në diasporën shqiptaro-amerikane përbëjnë një “interes kombëtar të rëndësishëm” që kërkon veprim të shpejtë dhe vendimtar nga Sekretari. Presidenti Berisha ka kërkuar vazhdimisht një proces formal shqyrtimi dhe mundësi për të ofruar informacion kundërshtues. Dhe mbështetësit e Presidentit Berisha në Shtetet e Bashkuara formalisht i janë drejtuar Departamentit të Shtetit me letër të datës 28 mars 2025.

E vetmja rrugë e mbetur për të kërkuar drejtësi është tek Sekretari.